Wednesday, September 19, 2012

misteri kecurian episod 2

amacam..suspen x cite aku?
lom abis lg tau..

skrg kt sambung k..
setibanya di rumah, setiap persoalan seolahnya telah terungkai..
emak dgn mudah menyalahkan tong sampah percuma yg diberi Southern Waste Management (SWM)atau dlm melayunya sistem pengurusan pepejal..

makanya..
SWM kini menjadi suspek ke-4..
mungkin juga dia..
sebabnya..mana ada org senang2 nk bg barang free..
tong sampah besar lak tu..
besar kan tong sampah ni..ni la bentuknya..tp bkn yg ni..psl gamba ni aku amik dlm internet..muka2 yg happy tu aku bkn nye knal..ehe

ok..smbg cite..

ingt x cite ali baba dan 40 penyamun..
penyamun2 ni dimasukan ke dalam tempayan besar kan..
munasabah gak teori konspirasi ni.. hmm..
kes menjadi rumit..

bahan bukti tiada menurut emak.
tong sampah itu berada rapat didinding memudahkan pencuri lompat melepasi jaring yg dipasang.. selaku detective conan,
aku x bole semudahnya menerima teori tersebut..
lalu aku cube mendapatkan jiran

soal siasat 1
aku                           : makcik timah (bukan nama sebenar), ada x nmpk sesiapa mencurigakan mlm td
makcik timah (bukan nama sebenar) : ada juga nak..tp mak cik ni x berapa nampak..
aku                           : nape x nmpk? x pakai spec ke?
makcik timah (bukan nama sebenar) : kalo pki kanta pembesar microskopik pun lom tentu nmpk nak..kan mlm..gelap..
aku                          : eheee..(sipu2 malu)

soal siasat 2
aku : tam (nama sebenar hitam), ko nmpk x kejadian mlm td?
tam : ada2..aku ingt kan antu..aku pon x ckp la sesape..aku diam je
aku : mcm mane bentuk dia?
tam : aku nmpk mcm merangkak..berbulu gak la..warna hitam2
aku : hitam eh..eheeee (dlm hati ckp..ni cite psl diri sendiri ke..haha)
tam : pastu die jalan reverse tau..smbl pegang kayu..kecik je tubuh die.. toyol agknye
aku : toyol kan ijau..ni kan itam..eheeee(aku gelak lagi smbl tgk tam)



dr ciri2 di atas.. ada x sesiapa dpt tangkap, siapa pencuri tersebut? jawapan nya ialahh~
kucing la pencurinya.. berbulu, jalan merangkak & reverse sambil pegang kayu ( ekor )

misteri selasai..

sinopsis
ok la..aku cite perkara sebenar eh.. pendek je citenye sebenarnya.. ari tu ada kucing masuk umah geledah tong sampah dan curi ikan.. tu je citenya.. yg cite2 kat atas tu ada yg rekaan aku..ehee sori eh..ada ala2 novel2..haha

No comments: