Sunday, February 27, 2011

kekasih

mlm td ada smbutan kelahiran nabi muhammad s.a.w kat masjid..
aku kalo pegi masjid, dlm seminggu cuma skali je..
kecuali lah kalo bln puasa..byk ari la g..
tp tetiba mlm td nak g dgr ceramah tu..

dgn semangatnya lepas magrib besiap nk ikut ayah aku g masjid skali..
lps tu aku pon mencari seseorang..
aku : eh, mana abah?
mak : da g masjid..knape kamu?

arghh..aku da kena tingal..smpi ati aku diperlakukan begitu..
seharusnya lps die balik nnti da bole merajuk dgn membuat nada protes..
sejenak terpikir..bile masa aku pesan ayah aku soh tunggu..
aku pon x bgtau yg aku nk ikut skali..
aku cume ckp dlm hati je..
uhh..salah aku la ni..

teringat aku dizaman sekolah..
aku penah berniat nk bejumpa Rasulullah dlm mimpiku..
kekasih Allah ini sentiasa menjadi sebutan seolah2 baginda baru sahaja wafat..
dan seolahnya aku knal rapat dgn baginda..
sifat dan keperibadiannya sentiasa saja aku ingin cuba mencontohi..

tp sekarang, situasinya berbeza..
mungkin psl aku x lagi mengikuti kelas agama secara formal..
sbb tu cerita2 mengenai manusia agong ini x lagi meniti ditelingaku..
yg ada pon skrg cume series dr korea yg setiap mlm aku tgk melalui saluran 393
yg terbaru ialah my gf is gumiho..lawak gak cite ni..
eh, tersasar lak cerita..

namun, bila terasa rindu..
bukan gambar jd tatapan tetapi selawat pujian diucap..
bila kt cinta pd Rasulullah, sebenarnya kt cinta pd Allah..

itu je nk smpi kan..
tp, skrg ni..aku pn tgh rindu akn seseorang..
jika Muhammad s.a.w itu kekasih Allah,
siapa pula kekasih pd ahli nujum negara?
puterinya lahhh..

2 comments:

puteri said...

hai ahli nujum negara...i miss u much..hehe=)

Balqish Shafiqa Bajury said...

sweet je photo cik span dgn puterinya~~~