Friday, September 21, 2012

bedtime story

ngantuk la pulak..
mcm nak becerita psl legoland Malaysia..hmm..
ada sape2 x dah g? bes x?
nnt eh..aku cite esok la psl tu..

time pn da lewat mlm..mungkin kalo aku ada kat London masih petang..
msti aku x ngntuk dan besemangat utk menaip..

rindu la plak kat seseorang..
cube tgk gamba kat bwh..cantik x gadis yg duduk bertudung tu?
ayu je rasa..eehee

ntah kenapa sejak akhir2 ni..kalo g shopping mall..rajin je masuk kat farmasi n g bhgn Maybelline
kat situ ada mcm gamba kecik model2 tu..

time nk kawin..nape la perasaan ni muncul..
patut la org kate kalo bertunang cabaran die hebat..

susah gak nk kawal bile melibatkan perasaan sendiri..
mungkin ini hakikat hidup
aku dah pun bertunang dan ada hati yg perlu dijaga
aku penah terbaca kat majalah..
nama die Syazila..iklan utk B.B cream Maybelline ni..
secantik orangnya..seindah namanya..semanis budi pekertinya

ok la..makin panjang lak..
time to sleep now..
selamat mlm dunia..moga esok memberi kecerian pd semua..

tp sebelum aku tido..
ada rahsia yg patut aku ceritakan..

sebenarnya...
gadis dlm gamba tu ialah puteri baginda masai..
aku setia la..
x de niat pn utk menduakan nya..ehee

Wednesday, September 19, 2012

misteri kecurian episod 2

amacam..suspen x cite aku?
lom abis lg tau..

skrg kt sambung k..
setibanya di rumah, setiap persoalan seolahnya telah terungkai..
emak dgn mudah menyalahkan tong sampah percuma yg diberi Southern Waste Management (SWM)atau dlm melayunya sistem pengurusan pepejal..

makanya..
SWM kini menjadi suspek ke-4..
mungkin juga dia..
sebabnya..mana ada org senang2 nk bg barang free..
tong sampah besar lak tu..
besar kan tong sampah ni..ni la bentuknya..tp bkn yg ni..psl gamba ni aku amik dlm internet..muka2 yg happy tu aku bkn nye knal..ehe

ok..smbg cite..

ingt x cite ali baba dan 40 penyamun..
penyamun2 ni dimasukan ke dalam tempayan besar kan..
munasabah gak teori konspirasi ni.. hmm..
kes menjadi rumit..

bahan bukti tiada menurut emak.
tong sampah itu berada rapat didinding memudahkan pencuri lompat melepasi jaring yg dipasang.. selaku detective conan,
aku x bole semudahnya menerima teori tersebut..
lalu aku cube mendapatkan jiran

soal siasat 1
aku                           : makcik timah (bukan nama sebenar), ada x nmpk sesiapa mencurigakan mlm td
makcik timah (bukan nama sebenar) : ada juga nak..tp mak cik ni x berapa nampak..
aku                           : nape x nmpk? x pakai spec ke?
makcik timah (bukan nama sebenar) : kalo pki kanta pembesar microskopik pun lom tentu nmpk nak..kan mlm..gelap..
aku                          : eheee..(sipu2 malu)

soal siasat 2
aku : tam (nama sebenar hitam), ko nmpk x kejadian mlm td?
tam : ada2..aku ingt kan antu..aku pon x ckp la sesape..aku diam je
aku : mcm mane bentuk dia?
tam : aku nmpk mcm merangkak..berbulu gak la..warna hitam2
aku : hitam eh..eheeee (dlm hati ckp..ni cite psl diri sendiri ke..haha)
tam : pastu die jalan reverse tau..smbl pegang kayu..kecik je tubuh die.. toyol agknye
aku : toyol kan ijau..ni kan itam..eheeee(aku gelak lagi smbl tgk tam)



dr ciri2 di atas.. ada x sesiapa dpt tangkap, siapa pencuri tersebut? jawapan nya ialahh~
kucing la pencurinya.. berbulu, jalan merangkak & reverse sambil pegang kayu ( ekor )

misteri selasai..

sinopsis
ok la..aku cite perkara sebenar eh.. pendek je citenye sebenarnya.. ari tu ada kucing masuk umah geledah tong sampah dan curi ikan.. tu je citenya.. yg cite2 kat atas tu ada yg rekaan aku..ehee sori eh..ada ala2 novel2..haha

misteri kecurian episod 1

hi..
nk dgr satu cite x?
pada suatu mlm di penghujung syawal..
keluarga kami dikejutkan dengan suatu kejadian kecurian..

ni bkn kali pertama..ni kali 2..
masa 1st time dulu da penah tejadi.. grill uma aku besa2 kat dapur..
cik puteri baginda masai da pernah tegur..
ni senang masuk..bahaya..

tp aku x endah kan psl pikir nnt msti jd mcm penjara kalo psg jaring..
lg pun da ada sistem penggera keselamatan yg kehebatannya kurang siket je dr bank2..
x kn berani pencuri nk masuk..

selang beberapa hari..
memang perkara x di ingini terjadi..
dapur aku dicerobohi..
abis ayam satu plastik lenyap dicuri..
mujur ketika itu pintu dapur dikunci rapi..
kalo x.. mcm2 lg stok mknn di ambilnye..

teladan dari itu..
aku pon psg la jaring di dapur basah umah..
eh,pnjg lak intro die..
ni lom msuk cite sebenar..
lom klimaks die..

ok, skrg cite bermula..
mlm tu aku ada jugak terdengar bunyi2 dr luar..
tp aku layan kan tido dari terus rasa curiga..
cuaca sejuk..rugi kalo x digunakan utk tido tu yg jd pura2 x dgr pape..
bilik aku btol2 sbla dapur..da mcm bilik org gaji..
org memasak la..org begosip..sume leh dgr dan bau..

keesokan paginya..
mak aku menjerit..
tepranjat dgn barang, tong sampah berselerakan setelah membuka pintu dapur di awl pg..

aku yg setiap hari berazam nk pegi keje awl..
namun seperti biasanya akn lewat jua, kurang bersoal siasat kerana hendak ke opis secepatnya..
aku minum seteguk air dan berlalu pergi setelah salam mak aku..

kelihatan ayah aku mengemas apa yg patut..
tidak pula kelihatan ayah mencari bukti atau mengesan bagaimana pencuri bole masuk..
mungkin malas nk pnjg cerita..

dlm perjalana ke opis..
sempat juga aku kol bakal isteriku..
aku cube bernada sedih bg meraih simpati..
namun gelak tawa di awl pagi yg dibalasnya..
siap hendak ltk status di fb mengenainya..
apa pon tak bole la..haiyaa..

sementara menunggu traffic light bertukar hijau..
sempat juga aku berfikir ala detective conan mcm mane pencuri boleh masuk..
mustahil semudah itu..
licik sehingga boleh tau kawasan yg x dilengkapi penggera
msti org dalam punya kerja benak fikiran ku berkata..
cuma ada 3 suspek yg aku syak berdasarkan gerak geri mereka..

pertama - puteri baginda masai seolah tahu apa akan berlaku bermula dari kecurian pertama lagi kedua - ayah aku cuba menghapuskan bukti sebelum pegawai penyiasat datang
ketiga - mak aku berpura2 panik bg mengelak disyaki org
keempat - aku eh...x mungkin..aku kan penulis..aku sepatutnya jd hero..bkn tertuduh

balik dari kerja..
penyiasatan akan dijalankan..
buat masa ni..aku da penat menaip..
sebab tu tajuk tu tulis episod 1 kan.. msti ada sambungannya..
ok la.. sume persoalan tu akn terjawab dlm episod akn dtg..

Happy Zulkaedah

Assalamualaikum.. lame lak rasanya x menaip..die punya interface pon da lain..haishh makin susah dibuatnya.. dari sehari ke sehari nk menaip.. tp malas la..asl online je..g buat bende lain.. mule2 ingt nk tulis blog edisi raye.. tp da abis raye lak.. nk cite psl zulkaedah..hmmm x de pape yg menarik lak.. eh, nk tau x psl satu kes kecurian yg berlaku kat uma baru2 ni.. ni kes misteri tau.. polis pn x nk amik laporan ni.. nk tau x? nnti eh.. esok2 aku cite.. selamat malam dunia...

Tuesday, March 13, 2012

10.3.12

hi..
dulu aku penah rasanya buat pengumuman nk betunang..
tp untuk entry yg mana pn x tau la..
kalo rajin, leh la semak k..

the day finally dtg..
10 mac 2012 mencipta sejarah tersendiri..
pasall...
itulah tarikh yg kami pilih untuk betunang..

debaran die same mcm kali pertama aku kenal die..
kenapa berdebar pn x tau la..
agknya lame sgt tunggu saat tu kot..
tu yg bergelora je jantung dibuatnya..

gembira die same mcm g holiday keliling dunia..
kalo kawen nnti agknya mcm mane la tahap gembira tu..

pic ni ada satu je..tu pon tunang aku tag kat fb..kalo x, x merasa nk tgk gamba sendiri..

nnti kalo ada lg, aku upload la..tu pn kalo rajin :)

Monday, February 20, 2012

sempurna seadanya

syazila,
i have something for u
watch this v.clip

kamu begitu sempurna seadanya..
just stay the same

video

lyrics for Just The Way You Are - Bruno mars

Oh, her eyes, her eyes make the stars look like they're not shinin'
Her hair, her hair falls perfectly without her tryin'
She's so beautiful
And I tell her everyday

Yeah, I know, I know when I compliment her, she won't believe me
And it's so, it's so sad to think that she don't see what I see
But every time she asks me do I look okay?
I say

When I see your face
There's not a thing that I would change'
Cause you're amazing
Just the way you are

And when you smile
The whole world stops and stares for awhile'
Cause girl, you're amazing
Just the way you are

Her lips, her lips, I could kiss them all day if she'd let me
Her laugh her laugh, she hates but I think it's so sexy
She's so beautiful
And I tell her everyday

Oh, you know, you know, you know I'd never ask you to change
If perfect's what you're searching for, then just stay the same
So don't even bother asking if you look okay
You know I'll say

When I see your face
There's not a thing that I would change'
Cause you're amazing
Just the way you are

And when you smile
The whole world stops and stares for awhile'
Cause girl, you're amazing
Just the way you are

The way you are
The way you are
Girl, you're amazing
Just the way you are

When I see your face
There's not a thing that I would change'
Cause you're amazing
Just the way you are

And when you smile
The whole world stops and stares for awhile
'Cause girl, you're amazing
Just the way you are, yeah

Thursday, February 16, 2012

ngk ni gambo ni..kelako..mat rempit pon tertingal race ngn heri poter
begitulah awan nano..nano..nanoooo..
copy paste dr intenet..pemilik asal tidak diketahui..harap maklum

Wednesday, February 1, 2012

USS

hi..nk tgk x gamba g USS ari tu..
**ari tu = bulan2 lepas..bkn smlm..




seronok tau..bkn seronok psl cuaca die ke..environment die ke..
syook psl pegi ngn si dia..ehe

Sunday, January 15, 2012

aku ingin memiliki

eh, ada perasan x mcm da baru siket kat blog ni..layout die da dituka..ada spiral2 kan..ala2 wallpaper..
ni kira utk yr 2012 la kot..
masih dlm januari lg kan..happy new yr all..

satu je hajat yg paling besar tahun ni aku impikan selama ini..
iaitu..

...menukar fasa dlm diri..
menjadi seorang yg lebih bertanggungjawab..
dan yg paling penting..

mengikat sang puteri dlm sebuah ikatan pertunangan..
kasih yg selama ini ditagih bakal menghasilkan sesuatu yg indah..
belum cukup sempurna..namun ia cukup untuk memuaskan ati kerana..
ia merupakan satu langkah akhir sebelum bergelar suami..

harap semuanya berjalan lancar..
tarikhnya bakal diumumkan kelak..haha


harap semuanya berakhir indah


lisa pun terkejut ngn pengumuman tersebut