Tuesday, October 19, 2010

birthday

ni entri yg agak ringkas..

psl ia cume ditujukan pd cik Syazila Rahman..



sebabnya..esok ari jadi die...

so..

SELAMAT ARI LAHIR KE-24


Hmm..x kn wish je kan..adiah?


tadaaaa....



smoga berbahagia di hari lahir mu..

cepat2 abis blaja k :)

Monday, October 18, 2010

man in black

hi..lame dah x update..
sebab? masa dan cerita x de pon utk dikongsi..
kali ni ada..suspen sket..so
relax..seat back and enjoy..

EPISOD 1 (sblm kejadian)
cerita nya begini..
di suatu petang..saat balik kerja didepan pagar rumah,
posmen hadir tanpa menghon dan menjerit "posto..posto.."
aku berjalan lemah ke arah peti surat..
sekeping envelop putih dan agak tebal tertera nama aku..
"ni mesti catalog jual2 barang ni"kata aku dlm hati x excited langsung

saat meletakkan barang2 diatas meja..
baru ku sedar..tercop besar 'urusan seri paduka baginda'
"apekah ini??"soal aku dlm ati..
aku ada buat jenayah kolar putih ke? aku x byr pnjmn ptptn ke?

aku pon bukak bg menyelesikan segala kekusutan dihati..
didlm nya terdapat sebuah peta lokasi, surat peringatan bewarna merah, borang jamin diri dan borang profil peribadi..

disebuah tempat yg dirahsiAkan dan berlokasi di kuala kubu baru..
aku dikehendaki hadir jam 8 pg tanpa kompromi..
tujuan kehadiran selama 3hari itu sebagai mengikuti Pusat Penilaian Individu..

cemas, tertanya2 dan risau...
apakah yg ditawarkan pd aku sebenarnya..

di dalam surat tu, aku akn dinilai selama 3 hari..
secara fizikal dan mental bg mencari individu yg layak utk mengisi 38 kekosongan.

kerja yg ditawarkan sgt unik..
jika kt berhadapan dgn musuh negara, pastinya ada askar mnjadi frontline
jika kt berhadapan dgn jenayah dlm negara, polis yg serba biru sedia menegak keselamatan..
tp bila kt berhadapan dgn ketentuan Ilahi, serangan alien dari planet lain, musibah dan bencana..
siapakah yg akn menyelamatkan rakyat malaysia??
inilah die 45 org dari seluruh pelusok negara yg memiliki pelbagai kepakaran masing2 dikumpul...
yg terbaik dikalangan terbaik akn menjadi the chosen one..

EPISOD 2 (hari kejadian)

aku cuti 2 hari minggu lps, kamis dan jumaat..
perjalan mengambil masa 5jam setengah dari jb ke kuala kubu ni..
tempatnya, indah..nyaman dan dikelilingi hutan..sesuai utk buat horror movie..
bermalam disebuah motel membawa salam perkenalan dgn seorg rakan baru yg juga akn mengikuti assessment yg sama..
kire x de la aku terkontang kanting sgt time dftr nnti..

selepas pendftran, ujian fizikal pertama dijalankan..
jika lulus..kami dibenarkan utk chek-in di asrama..

ketika ini..identiti kami dihapuskan buat sementara..
terputus dgn dunia luar..
tp aku smpt menghubungi puteriBaginda masai memberitahu yg aku berjaya
dan mengadu tercedera (ni nk bg die sedih2 sket)
mak aku x smpt pon dihubungi psl berada diluar negara..

sepertinya will smith berlakon dlm MIB, die diberi initial J(btol ke?x ingt a) sbg nama
kami sejumlah 45 org diberi no badan utk dipakai kemana2 sahaja selama 3 hari..
tiada nama yg diguna pakai, cuma no semata2..






eh, da penat la nk buat cerpen ni..
malas nk bg suspen pnjg sgt..
jom melompat ke kongklusi k..

sebagai penutup..
surat yg aku trima tu adalah surat drpd SPA dan
tmpt rahsia tu..sebenarnya..x rahsia pon..
cuma aku x ingt nama jln..tu yg aku ckp rahsia

aku ikuti interview ni adalah untuk jawatan....
---sila lihat gamba---


aku pemegang no 140...ni lah kejenya..BoMbA

Tuesday, September 28, 2010

persembahan raya

org lain pon mcm syok je pegi jamuan raya..
aku g gak..
tp mcm berdebar siket psl kene buat persembahan sekali..
agak2 bole mkn x time bedebar?
makan pon mcm x hepi jek..uhuh

nah la..tgk gamba time persembahan..
tp gamba aku x de a psl aku watak sampingan..ehehhe

ni gamba time nk balik..tgk kat lantai..dpt adiah besarrr punyee..ehehe

ni org2 yg menjayakan majlis tu..
p/s syazila..org paling dpn baju ijau tu kawan awk..haha ape punye aksi tah

ni lagu duet..time ni aku x de lg..

lps ni baru aku masuk.. 1 minit terakhir..super sub..haha

mule2 mcm tension jek ada kene buat persembahan bagai..
tp bile da abis tu..
mcm sonok lak psl dpt kenal 8 org yg sama satu batch ngn aku time ktorg masuk keje awl tahun ari tu..
pelik psl sblm ni x penah knal..ke aku yg susah nk berkenalan ngn org..tah la..hahha


nnti aku tnjk gamba raye kat umah lak k + gamba opis mate..

Monday, September 13, 2010

mangkuk plastik

eh, korang penah ke jadi transporter?
ala2 mcm dlm movie, anta brg pki kete mewah tp dpt bayaran lumayan?

x penah eh? aku pon x penah..haha
tp kan..tiap kali raya...aku jd tukang anta makanan kat uma2 jiran pki mangkuk tingkat..
raya kali ni pon ada lg..

tp agaknya zaman da berubah..da pki mangkuk plastik..yg pki buang tu..
x de la org nk kene tuka2 mknn..dan x de la aku stuck kat satu2 uma tu lame2 tidak..

eh, dah la..aku x nk cite kisah di pagi raya time org lain dok besalam2..
aku pulak sebok2..bg salam nk anta mknn..

mmg tension je maknya dan besalam ngn bapaknye bile aku ada..
nk nangis trus x jadi..nk cite kesalahan2 yg dilakukan pon terbantut..
msti segan tu..aku lak sengih2 je tgk..
x pon..die takut aku rakam n masuk dlm utube..bg org gelak ramai2..

sebenarnya..nk bgtau ni..
korg penah ke pikir mangkuk plastik korang tu sesuai ke tidak masuk dlm microwave?
aku pon x penah..main sumbat je nk bg panas..


itulah yg terjadi ari ni..
kesian mak aku bekal kan makan dlm mangkuk plastik..
tetibe mcm da terosak die punya bekas aku kerjakan..
eh silap, bkn salah aku..salah oven kat opis ni..ehee

tp, oleh kerana aku kena kerja ari ni..aku tabah..
makan je bekal tu dlm keadaan sakit ati..

korg tau x, setiap mangkuk plastik tu ada no?
kdg2 berlainan antara 1-7..

aku pn baru perasan bile chek..segala plastic container kat opis ni..
satu kajian telah dibuat berkaitan no itu beberapa minit yg lalu..
hasilnya adalah...

Know the code. Look on the bottom of your plastic to find the recycling symbol (a number between 1 and 7 enclosed in a triangle of arrows). The code indicates the type of plastic you are using and can give you important clues about safety. "We generally say 1, 2, 4 and 5 are considered to be the safest," says Sonya Lunder, senior analyst at the Environmental Working Group. Try to avoid using plastics with 3 or 6, as these leach chemicals that may be harmful. Number 7 is an "other" category that includes BPA-containing plastics called polycarbonates. These plastics, which you should avoid, will have the letters PC printed underneath the 7.

ni sumbernya http://health.yahoo.net/articles/womens-health/plastic-container-safe

tu jek aku nk bg tau ari ni..

hati2 bile nk panaskan sesuatu dlm oven gune plastik..

adios

Tuesday, September 7, 2010

run..don't run..

hi sume..
saja nk ckp ni..seringkas mungkin..
dgr tau..

ramadhan ni bakal melabuhkan tirai..
pasti syawal mengunjung tibe..

walaupon sepatutnya aku kene mintk maaf time nk puasa ari tu..
oleh kerana x ingt..

aku nk mintk maaf time raya la k..

ucapan maaf ni..
ditujukan kpd sume yg penah baca ape yg aku tulis sblm2 ni kat blog..
sesape terasa ati atas penulisan tu..aku mintk maaf..
x penah pon terfikir utk menyinggung kan perasaan kalian..
aku pon tulis utk suke2 je..sbb tu kdg2 die terlebih merepek dan x masuk akal..

sila lah maaf kan ye..
nk tunggu ramadhan akn dtg..ntah blom tntu lagi bole jumpe..
sesungguhnya pintu taubat itu masih terbuka..
assalamualaikum..

teringin nk kirim duit raya kat kalian sume(ayat nk amik ati)
tp bile pikir2 balik..
nnti nk kene buat bank draft sume..mcm susah lak (bijak x alasan?.haha)

tp kalo nk anta kad ucapan/ kad raya bole la..
x de masalah punya (yg ni ikhlas)

bg la alamat k..
alamat rumah, pejabat, alamat kedai, alamat ape2 pon bole..
aku send punya..
cuma...
jgn la bg alamat lot kubur atau pon umah antu mahupon alamat penjara serta rumah tinggal ye..

ok la..bye