Thursday, November 18, 2010

oh..abg aji

raya 3 ari kan..
btol ke raja aji utk org2 yg dh g aji..
contohnya..mak aji..pak aji..abg aji..kak aji dan sbgnya
adik aji include x?

lembu yg nk disembelih, tau ke die akn dikorbankan..
10 zulhijjah yg lalu, ada seekor lembu kat masjid kampung aku melarikan diri..
pelik..nsib org kampung sempat memberitahu hal ini pd ayah aku...

kami(ayah aku dan rakan2..aku x termasuk) telah mengepung suspek 20 min setelah melarikan diri..

suspek yg agak agresif ini meronta dan ini menimbulkan panik dikalangan org kampung..
ada yg takut disondol..
dan ada yg cube mengalihkan pandangan lembu itu ke arah rentangan kain merah (ala2 geng laga lembu)
tp lembu tu x tertarik kat kain rentang merah tu pon pasal hari gelap..merah pn jd itam..

setelah sume usaha x berjaya..dan lembu mundar mandir..
akhirnya dtg cowboy menaiki kuda..eh..bkn2..kancil (kete perodua)
menjerut leher suspek mengunakan gelungan tali yg dicampak sekali sahaja..
bkn sume org leh buat perkara ni..hanya yg pakar je..
psl kalo amatur, mungkin leh terjerut kepala pak imam mahupun pak bilal..
kalo diorg ni tecedera, spe yg nk mengimamkan smyg raye nnti..
bila sume berhasil, keadaan kini bertukar tenang..

pintu gate masjid ditutu rapat, lembu ditambat..
lembu x leh lompat, maknanya x leh lari lg..
ia akn menjadi hidangan manusia esok..yeeeehaaa

asal aku x de time kejadian..kalo x..msti da leh jadi hero mlm tu..
aku ditugaskan menjadi drebar dan tukang angkat barang pd emak aku..
kami pergi beli barang utk raya di pasar..uhuh



ni antara barang yg kami beli..eh..x..x..kalo beli ni da mcm nk bg mkn satu kampung..haha..ni stok ayam baru smpi dr kg..haha


ni keadaan pokok orkid mak aku dihari raya..abis sume tebalik psl mlm semalamnya ujan beserta angin kencang

No comments: