Monday, June 28, 2010

kenape tuka jersey slps bermain?


ni 1st time aku bukak cite world cup..
sbbnye da smkin semarak dah..cume tingal 16 negara je lagi..

dulu, masa aku stat beminat tgk bola,aku pelik npe player tuka2 jersey diorg..
dan peliknya lagi..lps tuka tu ada yg trus pki lak baju tu..
dengan peluh2 nye becampur lak bau yg x brape nk wangi tu..
geli a bila dipikirkan..

da stat besar siket ni, aku wakil gak la company time aku keje masa sem break, main kelab bola yg x berdaftar dan x berjurulatih..
lps abis game tu..x de pon nk tukar2 jersey ni..
sebabnya..esok nk pki lagi baju tu..
kalo memandai tuka, satu kerja nk kene beli lain lak..mmg x berbaloi sungguh..
agak2 kalo org yg kt nk tuka tu x mo amik mcm mana? malu je kot..

satu fakta lagi, aku x penah diturukan sepanjang event..
adakah aku super sub team aku?
aku killer machine kalo team ketinggalan saat2 akhir?
sumer tu pon bkn..
jwpn nye..aku sorg je smpn dan x beniat pon nk bgtau kat umum..hahah

cukup utk intro..ni jwpn pd tajuk entry lak..

3 jwpn yg bernas setelah dikumpul2 dari org ramai iaitu :

1- sebab nak bau badan org lain
2- sebab nk bg penonton hepi setelah game yg membosankan. so bukak a

baju...leh tnjk badan yg tough..dan lbeh hepi bile melibatkan perlawanan
bolasepak wanita.
3- sbb pemain cume pki baju tu skali je...kalo dlm w/cup ada 8 game, diorg ada 8
helai..so, buat pe nk smpn baju yg same..baik tuka ngn org..dpt baju berbeza2..

Bila dipikir2..mcm x bernas lngsung jwpn tu..aku pon mintk bantuan google..so, die bg la jwpn ni...

The first confirmed sighting of players exchanging soccer jerseys was in 1931. On May 14, a friendly game was played between archrivals England and France. England was considered a soccer powerhouse at this time. The match took place in France at the Stade Olympique in the town of Colombes. France went on a scoring frenzy, surprising the English with five goals, no small achievement for the French. To commemorate this event, the French team asked for all of the English jerseys in exchange for their own. Jersey swapping was born.

tu je laporan utk ari ni...slmt..

p/s agak2 ada x sape2 nk stat tuka sluar ngn player lain? x pon tuka kasut?hahaaha

5 comments:

..nOj.. said...

eeiii tak payah la sebut. tgk peluh mengalir2 tu aku mmg nk muntah la. nak2 yang kaler itam2 tu. lg la geli. tu blum bau lg tu. huh

♥cikmOt♥ said...

wahhh...dah ramai ar follower dia...:p

sevunation said...

noj
kaler itam?negro?ahahaha..

izan x jawi tp comot
eheeheheeh.....ramai kan...siket lagi nk masuk angka ribu..

Balqish said...

salam ziarah.
hehehe.
peluh ni mmg tak best.
tp kalau bab tukar baju pakai baju orang tu lagi selekeh.

hahaha.
Ballack ada tak nak bagi baju selain jersey dia??

sevunation said...

minat germany gak?? same a ngn puteri bagindaMasai..humm..da lame x cite psl die..uhu