Friday, June 18, 2010

rachel corrie


korg ngk x cite syahjihan kat tv3?
da abis dah smlm..episode last..
jiman x kawen pon ngn sya..tahpape jek..

eh jap, aku bkn nk bgtau psl episode tu..
lps rancangan tu ada cite psl disebalik rachel corrie..
die cerite psl permulaan palestine tu smpi la kapal mesia ditawan israel..

rupenya palestine ni makin lame makin kecik
dan ada dua wilayah..tebing barat ngn gaza je tingal..
pstu rakyat die pon begaduh sesame sendiri..
fatah betelagah dgn hamas..
dgr citenya, fatah dipengaruhi amerika..
pastu yg jd mangsa, rakyat palestine sndiri..

btol la penipu besar israel ni..
selamba je langar hak asasi manusia..pstu ckp die yg btol..
masa rakyat mesia kt kene tahan tu,
diorg kena tandatangani satu dokumen yg ditulis dlm tulisan hebrew..
nasib baik diorg x sign pon..hebrew ni mcm tulisan jawi la..pelik siket..

ok dah..tu ape yg aku lihat...
sebelum2 ni aku ada baca sifat dajjal..die adalah seorang pembohong besar kan?
adakah sifat israel ni same ngn dajjal??

aku ada tebaca satu hadis ni..ni hadith sahih tau..bkn tipu2..
die berbunyi begini..


Dari Anas bin Malik r.a yang mana Rasulullah bersabda,
‘Tiada seorang nabi pun yang diutuskan melainkan dia memberi peringatan kepada umatnya tentang penipu yang buta sebelah matanya. Ketahuilah bahawa dajal itu buta sebelah matanya dan Tuhan kamu tidak buta sebelah matanya dan DI DAHI DAJAL ITU DITULIS KAF FA RA.’


ada sape2 tau x KFIR tu ape??
aku pon x tau..ehee
dgn bantuan wikipedia..aku pon menemukan sesuatu yg menakjubkan..
satu lg, wikipedia ni sgt membantu sejak zaman aku blaja lagi..
time kasih wikiwiki..ehehe

ok sambung balik..
kat wikipedia tu ckp,
kfir ni tentera milik israel..
diorg la yg malakukan kekejaman membunuh rakyat palestine sesuke ati..
ni link die..aku da penat nk taip..eheh
baca tau..

KFIR Brigade

ada lagi ni aku nk cite..tp lain kali la k..
baik kt kuat kan ukhwah dikalangan kt..
buang sifat hasad dengki dan pupuk semangat setia kawan..hahahaa
tarbiah ari jumaat utk sume..ahahahahah
aku bg khutbah awl siket dari tok iman kat masjid jap lg..

3 comments:

..nOj.. said...

memula, baru la tenang jiwa nk masuk blog ni. kalo tak bergelora je tgk sepanbob sebeso alam. huh.

aku pun duk rase israel la dajal tu. mmg cilaka betul. jahat mmg mcm setan dh tu kan. ntah la yg rakyat palestin pun bole nk bergaduh sesama sendiri jugak apekehal. isshhh tah la weh. sedih

BalqisShafiqa said...

salam ziarah, cik span.
laa, peminat syahjihan datang ni!
cerita syahjihan tu best tp ending kureng laa.


pasal rachel corrie, kita buat apa yang mampu.
tapi kalau fatah, dan hamas pun gaduh, susah laa.

sebab kita baiki, dia rosakkan balik. adeh!

your secret admired said...

suka la u nyer page ni..sgt2 bagus utk general knowledge..patut la u berjaya utk goverment test tu..gud2!