Friday, April 16, 2010

modern yet classics

minat pd binatang2 peliharaan yg comel2 ni mmg da lama tesemat
tp..aku cuma nk ngk..pegang dan nk squeeze2 je..atau lbh sng..nk buat main..
kalo nk soh uruskn binatang tu mmg x reti a..diri aku pon x brape nk terurus..

masa aku pra sekolah, aku penah betanya pd ibu..
aku : mak, bole x nk bela ikan?
mak : x bole..ikan duduk laut luas..x baik kongkong (alasn mak aku)
aku : kalo mcm tu..bela kucing eh
mak : eh, kucing berbau la..nnti abis satu uma kotor
(alasn lg tp da sedikit kekurangan idea )
aku : rabbit la mcm tu eh
mak : arnab lg la x bole..die suke dok dlm tanah..uma kt x de tanah kan..
(aku mcm akur je..percaye je..da besar br tau arnab bole je idop atas tanah)

masa zaman kanak2..aku disisih, aku ditingalkan..aku dihantar ke rumah orang2 muda die mcm umah orang-orang tua..tp lain skit (weh ni aku tipu a..aku dok uma atok aku je)
moment ni la sronok..dpt jln2..mkn sugus..g psar mlm..dpt beg ada gamba mickey mouse (beg ni aku musnahkan psl protes x mo g tadika)

pd suatu ari tu..aku dibawa oleh atok aku ke psar mlm menaiki honda c70 tnpa pki helmet psl x muat dan aku diletakan dlm bakul..

time jln2 tu..aku teserempak ngn penjual ayam idup..die ada jual ank ayam..comel gle..mcm tikus..

aku gunakan skill kanak2 yg biasanya mujarab disaat terdesak..aku mintk dibelikan dlm keadaan merengek dan muka kesian (ni kalo dpt ank prangai mcm ni..bkn salah ibu mengandung tp salah ayah_______)..akhirnya..

bejaya gak aku memiliki pet pertama aku iaitu ayam kecik..aku nama kan TWEETY BIRD..ada 5 ekor kesemuanya..tp sume pon pngil tweety psl ayam tu nmpk same je..ayam tu x idup lama..2hari je..pstu mati..atok aku ckp die kesejukan...psl ank ayam biasa dok bwh mak die..aku meraung nangis mcm mak ilang anak.sobsob


x de org pon bejaya pujuk aku..smpi la ptg tu mak aku balik keje,die bwk tape 1001 tales (ni cite katun classic..ada woodpecker ngn roadrunner..beep..beep)..aku mmg suke cite ni.. baru la aku senyap(aku mudah disogok rupanya..ahha)

da boring ke..aku benti dulu la..nnti smbg siri 2..hahah

No comments: