Wednesday, April 14, 2010

pengalaman pertama

sapelah yg x suke lunch time..
ni kan mcm waktu rehat kat skola..

terdpt beberapa golongn org kat skola aku dulu

bg ahli kurang ingatan,
digunakan sebaik mungkin utk buat h/work sendiri
atau meniru karya org lain (mmg cekap diorg ni..pantas dan tuntas menyiapkan kerja)

bg ahli kemalasan,
g lepak kat tepi longkang, tepi surau atau tepi kelas serta mana2 sudut yg kosong utk beborak atau besukeria besame kwn2 (party people)

bg ahli sukaneka,
g main sepak yem ramai2 atau pon main bola utk tendang2..kebiasaan jenis sukan time rehat mengunakan kaki..x de org main badminton or bala tampar.

bg ahli paranormal,
mereka2 ni mengunakan waktu rehat dgn baik..pegi mkn dikantin lepas tu g solat di surau..(masa dpn golongn ni mmg cerah)

bg aku..aku bergerak independently (langkah selamat utk x dicop dgn sebarang golongn)
sbnarnya..sume golongan tu aku penah lalui a..

eh, aku bkn nk buat analisis waktu rehat..
ni nk cite psl apa yg belaku td..

niatnya nk pegi mkn kat jusco..tp aku temasuk kdai gnting rambut kerana terpedaya dgn 1/2 price n mamat rambut cool ala2 naruto shipuden..

mamat naruto : nk rambut mcm mana?
aku : biasa je nk trim bg kemas (dlm hati nk ckp mcm goku)
mamat naruto : itu harga utk yg gunting jr hairdresser,,ni student punya
aku : ok (x peduli pon..yg penting x buruk jdnye)

sekali tu aku diperkenalkn dgn amoi yg x bpe nk reti ckp melayu..kebanyakan nye ckp cine je.mungkin baru smpi dari negara cine..

hati aku da mule bedebar..ntah2 die keje uma urut time mlm kot..siang buat part time gunting rambut org..mmg sangkaan aku tidak begitu tesasar..die rapatkan badan kearah aku (bole rasa perut die..bluekk)dan mengunting dgn berbahaya..time ni aku da berdoa pnjg smbil tepikir cite spongebob dan kenangan mak aku ptg kan rambut time kecik2 dulu..cuak rasanya..ni kalo aku x hilang angota kepala..silap2 cine ni yg teputus jari tangannye..

selepas 30min, setelah buntu dgn rambut aku dan aku memperlihatkan perasaan tidak puas ati, mamat naruto menyambung sisa guntingan..

da mcm kat kancah peperangan dah
syukur semuanya selamat..
nilah pengalaman aku sbg bahan ujikaji dan die sbg tukang gunting yg menjadikan aku customer pertama..

No comments: