Thursday, May 6, 2010

sang mantan

aku nk cite satu perkara ni..
bkn becerita dikedai kopi..
yg tiada hakim dan tiada saksi..
cerita sensasi dikedai kopi..

aku nk memperkenal kan seorang kwn je pd semua..
rasanya..slalu gak aku sebut nama die berulang dlm entry2 aku sblm ni..
die yg dimaksudkan adalah en SapikAyam..

yelakan..da slalu aku sebut,tp korg x penah tau pon asl usul die
makanya...aku fameskan die seketika ini..

die ni aku knal masa sekola men atas..
x de akrab mana seakrab pak arab ngn akram..
kire biasa2 je..

masa awal masuk f4 tu..kami kena buat satu karangan ni..tajuk ape tah..
masa cikgu ES Mazlan bacakap karangan2 yg menarik..
Sapik ayam adalah salah sorg daripadanya..
memang ktorg gelak gile smpi kuar air mata..ada gak yg tekeluar hingus dan tekeluar kahak..
mmbe sbla aku, Syed smpi teduduk atas lantai..

bkn psl karangan die lawak..tp psl peribahasa die salah
kan biasa org ckp "rusa masuk kg"
ni die g ckp spt "ayam masuk kg"..cikgu BM aku ni mmg pndai menambah2
mcm2 die bg perisa utk peribahasa tu..mmg mcm pak lawak..

tu yg hasilnya..sapik digelar ayam..
smpi lah sekarang..
bkn psl die suke makan ayam..atau die mudah diayam2 kan..
die bkn juge super hero yg digelar ayam tambatan atau seorg yg bekaki ayam.

die baik org nye..
pndai bermain game..ni lah org yg aku rujuk kalo x bejaye dlm bidang gaming
sumber muvi dan sumber IT

eh da lah..mane leh puji die byk sgt..nin kan blog aku
maknanya..aku lah hero..bkn watak sampingan

ada byk bende lagi aku nk ckp..tp aku hide kan..
kalo la die tebaca entry ni..kan ke dlm musibah hidup aku..

utk org bernama sapikAyam..selamat pengantin baru..
da nk kawin bln 9 ni..

eh, x de gamba la nk tunjuk..tp aku ada ltk pic die kat entry aku sblom ni
yg kat Thomas Cup tu..kalo rajin nk tgk..g la tgk

kalo x nk dah..terima kasih kerana sudi membaca..
daaa..

No comments: