Wednesday, May 5, 2010

i'm legend

Salam.

Aku x pasti mcm mana nk mulakan cerita..perlukah aku menyapa pembaca? seperti Hi, Apakabar? or aku patut jalan je..

Hmm..x yh format la ye.. jom dgr ape yg belaku smlm..
(mengada2 ke ayat aku ni?? x kan??)aku nk bg tau ptg smlm..tp x sempat lak..
harap cite ni x basi mcm mknn yg bersantan tu..

okeh, here the story goes..
kelmarin kan aku kluar ngn puteri bagindaMasai
time tu da order sume..tp aku x mkn pon..
berdiskusi smpi ke mlm..sekitar kol 10 mcm tu..
da mcm aku ajak org join MLM dah..
siap ada kertas, calculator ni sume..
ala2 org nk kire untung meniaga..

mcm da mlas nk makan, aku pon bwk la balik..
pstu simpn dlm peti ais..

tu yg smlm tu aku bwk bekal utk lunch..

terjadilah kisahnya kali pertama aku melawat pantry..
mcm2 rupanya ada..da mcm dapur uma..

mule2 tu aku mcm nk mkn je trus burger tu..
tp tepikir, x basi ke..kang ada gak aku dikejarkan ke ospital..malu la kn..
nk tanya sape ni..

kalo tanya rakan seopis, confirm diorg ingt fikiran aku cetek..
kalo tanya mak aku, confirm die marah aku psl bende simple pon x tau..
kalo tanya puteri bagindaMasai, nnti die ckp aku x gune..x leh jd suami yg penuh dgn ilmu duniawi dan akhirati..

aduhh..confius..da mcm nk ditelan mati mak nk diluah mati bapak..

oleh kerana sikap positive yg tinggi melambung(belajgak x ayat ni),
aku lower down siket ego..aku pon call puteri bagindaMasai..
mudah je jwpn die..

"awk bau berger tu..kalo pelik..buang je.. if x, g panaskan..b4 that, yg cili die buang besama timun"


aku pon g la bau..haa..ternyata..masih bau double cheese burger..

ikut langkah diberi, aku buang segala bende merah dan ijau..

kemudian, berlalu la aku ke microwave di pantry..

satu lg masalah timbul..mcm mana nk guna ni..
jakun seh tgk bende ni..
nasib baik ada pengalaman siket2 masa kat uma..
aku pn tekan la reheat tu..

setelah beberapa minit,
asal x siap2 ni..
sume org dlm opis da terbau cheese ni..da cair agaknya

mmg jd perbualan jam 1 ketika itu..
ada je org tanya..'bau apa ni?'..'spe mkn tempoyak'..

aku pon buat mcm biasa2 je..
sejurus lps tu..aku trus matikan microwave tu..
mmg da cair ke tepi dah cheese ni..
aku kuar kan da jd mcm beef burger je..
then satu hal kene bersihkan alas microwave tu..
-tamat-

sbg kesimpulannya,

aku bli berger,tp x mkn..then bwk utk lunch keesokannya..
bile tibe thari, aku pon mkn berger..

itu saja..sian korg kene baca panjang2..haahha

2 comments:

Balqish said...

kesihan kawan seofis yg menghidu.
dapat bau saja.

sevunation said...

alamak..x smpi hati la plak..
tp x pe, psl time mkn tu, sume org pon da kuar lunch..aku la jd penunggu opis..muaahahahah